Søk i denne bloggen

søndag 31. oktober 2010

Journalistspire.

Det kan være vanskelig å bestemme ser for hvilken karrierevei barnet ditt skal velge, men det er viktig å finne ut av dette så tidlig som mulig. Jeg har vært usikker på hva Tuva skal bli når hun blir stor, men i dag fant jeg heldigvis ut av det. Det viser seg at nemlig hun har et stort talent for å stille kritiske spørsmål og få de svarene hun søker. I dag brukte hun en del av headset'et mitt som mikrofon og lekte reporter. Jeg var sjanseløs!

T: Mamma, nå skal jeg bare spørre deg om noe. Hva er det egentlig som er viktig?
M: Tja... eh... at vi er snille mot hverandre, kanskje?
T: Ok. Men hva ER egentlig en kosenuss?
M: Jeg vil tro det er noe sånt som en kombinasjon av en nuss og en kos.
T: Ok. Men hvorfor sier pappa at jeg er svensk?
M: Fordi du ER halvt svensk.
T: Nei, jeg er norsk!
M: Ja, men siden jeg er norsk og pappa er svensk, så er du halvt norsk og halvt svensk.
T: Nei, jeg er HELT norsk!
M: Ok, da. Du er norsk.
T: BARE norsk.

Ingen kommentarer: